понеділок, 7 березня 2016 р.

Творча група

Контроль знань у 6-му класі по темі: «Одноклітинні (твариноподібні, водорості) організми.
Урок №1. Евглена зелена, амеба протей, інфузорія туфелька, комірцеві джгутикові – одноклітинні тварини
1.Які органели відповідають за живлення амеби?
2.Як відбувається газообмін в амеби?
3.Яку роль виконують скоротливі вакуолі в прісноводних одноклітинних?
4.Знайдіть пару, поєднавши ознаку і відповідний їй організм:
А. Має два ядра                                                          1.Амеба протей
Б. Здатна фотосинтезувати                                      2.Інфузорія туфелька
В. Мають джгутик і несправжні ніжки                  3.Евглена зелена
Г. Здійснюють фагоцитоз                                         4.Комірцеві джгутиконосці
5.Порівняйте одноклітинні організми за ознаками заповнивши таблицю:
Ознаки для порівняння
Амеба протей
Інфузорія туфелька
Комірцеві джгутиконосці
Евглена зелена
Живлення




Дихання




Виділення




Розмноження




Пересування





Урок №2. Паразитичні одноклітинні твариноподібні організми
1.Якими одноклітинними твариноподібними організмами можна заразитися через брудні руки?
2.Замалюйте схему, яка показує: де живе дизентерійна амеба; чим вона живиться; як людина може нею заразитися.
3.Чим небезпечна малярія?
4.Замалюйте схему кружечками і стрілочками і покажіть: як попадає малярійний плазмодій до людини, де він паразитує і як передається до іншої здорової людини?
Урок №3. Хламідомонада, хлорела, діатомові водорості – одноклітинні рослини
1.Замалювати схематично хламідомонаду і зазначити усі органели, які допомагають у живленні хламідомонади.
2.Як відбувається нестатеве розмноження у хламідомонади?
3.Коли і як відбувається статеве розмноження хламідомонади?
4.Які відмінності є між статевим і нестатевим процесом у хламідомонади?
5.Яке значення у природі має хлорела?
6.Які особливості в будові клітин у діатомових водоростей?
7.Порівняти між собою водорості, заповнивши таблицю:
Ознаки для порівняння
Хламідомонада
Хлорела
Діатомові водорості
Середовище життя



Форма клітини



Живлення



Розмноження



Значення




8.Поєднати відповідність організмів і їх характеристик:
А.Хлорела                                                       1.Мають кремнеземовий панцир
Б.Діатомові водорості                                 2.Живляться гетеротрофно
В.Хламідомонада                                         3.Називають «космічною» водорістю
                                                                          4.Має світлочутливе вічко
9.Розташуйте стадії статевого розмноження хламідомонади за порядком, розпочавши із молодих клітин: зигота , доросла хламідомонада, статеві клітини, чотири нові клітини.
Урок №7. Губка, ульва, хара – багатоклітинні організми
1.Чим відрізняються одноклітинні і багатоклітинні організми?
2.Замалювати схему будови губки та позначити усі види клітин, що входять до її складу?
3.Як до губки надходять поживні речовини?
4 Як розмножуються губки?
5.Яке значення губок у природі та житті людини?
6.Чим подібні ульва і хара?
7.Яке використання має ульва?
8.Заповнити таблицю «Будова губки»:
Складові тіла губки
Особливості будови
Значення для організму
Клітини: покривні


                 джгутикові


                 амебоподібні


Основна речовина


Порожнина



Урок №8. Тематична атестація
Контрольна робота
Тема. Одноклітинні організми
І варіант
І рівень. Виберіть правильну відповідь.
1.Засновником мікробіології вважають:
   а)Луї Пастера;  б)Антоні ван Левенгука; в)М.Шлейдена;  г)Роберта Гука.
2.Бактерії за сприятливих умов здатні ділитися кожні:
   а)2 години;  б)3 доби;  в)10 годин;  г)20хвилин.
3.Живлення шляхом фагоцитозу характерне для:
   а)інфузорії;  б)амеби;  в)евглени;  г)хламідомонади.
ІІ рівень. Виберіть правильні відповіді.
1.За формою клітини серед бактерій розрізняють:
   а)джгутики;  б)прокаріоти;  в)коки;  г)бацили.
2.Тільки для еукаріотів характерна наявність:
   а)мітохондрій;  б)рибосом;  в)цитоплазми;  г)ядра.
3.Паразитичними одноклітинними твариноподібними організмами є:
   а)кишкова паличка;  б)дизентерійна амеба;  в)малярійний плазмодій;  
   г)холерний вібріон.
ІІІ рівень. Поясніть, яка роль корисних бактерій у природі та житті людини.
ІV рівень. Порівняти за будовою, живленням і розмноженням евглену і 
                   хламідомонаду.

ІІ варіант
І рівень. Виберіть правильну відповідь.
1.Найменші розміри клітин у:
   а)рослин;  б)бактерій;  в)тварин;  г)грибів.
2.За несприятливих умов бактерії:  а)ростуть;  б)переходять у стан анабіозу;
   в)розмножуються;  г)виділяють шкідливі речовини.
3.Кисень в процесі фотосинтезу виділяють бактерії:
   а)пурпурні;  б)ціанобактерії;  в)зелені;  г)холери.
ІІ рівень. Виберіть правильні відповіді.
1.За способом живлення бактерії діляться на:
   а)спірили;  б)вібріони;  в)автотрофи;  г)гетеротрофи.
2.У взаємовигідний симбіоз з іншими організмами вступають: а)архебактерії;
   б)ціанобактерії;  в)бульбочкові бактерії;  г)пурпурні бактерії.
3.До фотосинтезу здатні:
   а)хламідомонада;  б)дизентерійна амеба;  в)хлорела;  г)сальмонела.
ІІІ рівень. Поясніть. чим небезпечна дизентерія.
ІV рівень. Порівняти за будовою, живленням, пересуванням амебу та 
                   інфузорію.

ІІІ варіант
І рівень. Виберіть правильну відповідь.
1.Найбільший недолік малих розмірів бактерій:  а)швидке поширення;
   б)легко проникають в інші організми;  в)стають здобиччю більших істот;
   г)швидко діляться.
2.Бактерії, які виділяють токсини в продуктах харчування зумовлюють 
   хворобу: а)ботулізм;  б)холеру;  в)чуму;  г)висипний тиф.
3.Наявність двох ядер в клітині характерна для:
   а)комірцевого джгутиконосця;  б)інфузорії туфельки;  в)амеби;  г)евглени.
ІІ рівень. Виберіть правильні відповіді.
1.За формою клітини бактерії бувають:
   а)вібріони;  б)спірили;  в)автотрофи;  г)гетеротрофи.
2.До автотрофів належать бактерії:
   а)зелені;  б)пурпурні;  в)ботулізму;  г)чуми.
3.За несприятливих умов хламідомонада: а)утворює зиготу; б)розмножується
   статево;  в)розмножується нестатево;  г)утворює рухливі спори.
ІІІ рівень. Поясніть, чим небезпечна малярія.
ІV рівень. Доведіть, що у губок і одноклітинних тварин є багато спільного.
ІV варіант
І рівень. Виберіть правильну відповідь.
1.Клітини бактерій не мають:
   а)ядра;  б)рибосом;  в)мітохондрій;  г)клітинної оболонки.
2.Збудники туберкульозу – бактерії у формі:
   а)коків;  б)спірил;  в)вібріонів;  г)бацил.
3.У космосі побували клітини:
   а)хламідомонади;  б)хлорели;  в)навікули;  г)евглени.
ІІ рівень. Виберіть правильні відповіді.
1.До корисних бактерій відносяться:  а)біфідобактерії;
   б)сальмонели;  в)гелікобактер;  г)молочнокислі бактерії.
2. Не можуть живитися як рослини:
   а)інфузорії;  б)амеби;  в)евглени;  г)хламідомонади.
3.До багатоклітинних водоростей належать:
   а)ульва;  б)навікула;  в)хара;  г)дріжджі.
ІІІ рівень. Поясніть, яке значення мають губки у природі і житті людини.
ІV рівень. Доведіть, що деякі бактерії можуть бути небезпечні для здоровя

                   людини.

Немає коментарів:

Дописати коментар